llar1        llar2 llar3

 Què fem a la llar?

Un dels principals objectius que té l’escola és potenciar el treball d’hàbits i/o rutines, que són activitats quotidianes que es fan diàriament de manera estable i normalment molt pautades per la persona adulta, i que representen un aspecte central en el procés de desenvolupament de l’infant en aquests primers anys de vida. Algunes activitats quotidianes estan relacionades amb l’alimentació, la higiene, el descans i l’ordre, que són absolutament presents al llarg del dia i són l’element organitzador de totes les altres activitats. Es tracta de situacions d’interacció importantíssimes entre l’adult i l’infant que li permeten satisfer les seves necessitats bàsiques, adquirir autonomia personal i, al mateix temps, li aporten la seguretat i la confiança necessàries per ser actiu i per establir relacions positives.

  • L’escola afavoreix situacions on la parla, la música i la matemàtica esdevenen imprescindibles. D’aquesta manera l’infant podrà adquirir i utilitzar diferents formes de comunicació, expressió i relació. Mitjançant l’observació de contes, mIMG-20151027-WA0007 (1)urals i fotografies, per exemple, l’ajudem a assolir nou vocabulari, estimular l’atenció i a utilitzar el llenguatge com a eina de comunicació. L’audició, les danses i les cançons possibiliten un desenvolupament òptim del sentit de l’oïda i de la sensibilitat per la música.
  • A través de la manipulació i l’experimentació amb diferents materials com la pintura, el fang, la sorra, els papers, la farina entre d’altres, fomentem la creativitat, la imaginació i el sentit del tacte.
  • Potenciem el desenvolupament psicomotriu oferint diferents propostes de joc per tal que l’infant prengui consciència del seu cos, de les seves possibilitats i limitacions.
  • També comencem a introduir els infants en el món de la tradició i la cultura popular a partir de la celebració de festes com Sant Jordi, Castanyada, Nadal, Carnestoltes…
  • El joc és, en aquestes edats, l’eina d’aprenentatge dels infants, per això les classes estan distribuïdes per racons de joc, que són espais pensats i organitzats amb el material i les condicions necessàries per afavorir la interacció de l’infant amb els objectes i amb els altres infants en petit grup i en funció dels seus interessos. Cada racó està pensat per desenvolupar diferents capacitats, que varien durant el curs per tal de mantenir despert el seu interès.