fbpx

Serveis de l’escola

Acollida

Acollida

L’acollida està pensada per a totes aquelles famílies que, de manera fixa o esporàdica, necessiten dur els seus fills a l’escola abans que aquesta obri les portes a les 8:45 h. En aquesta estona s’ofereix un espai agradable i lúdic on els nens i nenes poden jugar, dibuixar, mirar contes… i esmorzar en companyia d’una mestra de l’escola.

L’horari de l’acollida del matí és, de dilluns a divendres, de 7,30 a 8,45h.

acollida
Menjador

Menjador

Disposem d’una cuina totalment equipada i autosuficient per fer el menjar dels alumnes, seguint els menús que proposen els nutricionistes i dietistes de l’empresa Aliment Art, consensuats amb el responsable de menjador i la cuinera de l’escola. S’adapten els menús a les diferents tipologies d’ al·lèrgies, intoleràncies alimentàries i altres.

El servei de menjador del Claret combina el temps necessari per dinar amb estones d’esbarjo, activitats dirigides i temps lliure. Són moments importants en el desenvolupament dels infants que contribueixen a la seva formació social i personal.

Veure menú llar d’infants final de desembre inici de gener aquí

Veure menú de gener aquí

Veure derivades del menú de gener aquí

  • Anar al lavabo abans de dinar.
  • Rentar-se les mans abans de dinar.
  • Seure correctament.
  • Mastegar amb la boca tancada i beure poc a poc.
  • Eixugar-se amb el tovalló.
  • Utilitzar els coberts adequadament.
  • Comprendre que s’ha de menjar de tot.
  • No aixecar-se durant l’àpat .
  • Utilitzar un to de veu adequat
  • Deixar la cadira correctament al seu lloc.
  • Recollir la safata en acabar de dinar (a partir de 1r de primària)
  • Desar cada estri en el lloc corresponent.
  • Rentar-se les dents després de menjar.
  • Aprendre a gaudir dels jocs.
  • Desenvolupar la creativitat i la imaginació.
  • Acceptar les pròpies limitacions i les dels altres.
  • Descobrir el joc com a camí de relaxació .
  • Acceptar i complir les normes.
  • Utilitzar, respectar i recollir les joguines.
  • Acceptar els propis errors i els dels altres.
  • Propiciar el diàleg per compartir les propostes de joc.
  • Compartir joguines i materials

A I3 es dedica una estona a la migdiada i als hàbits d’autonomia personal

  • Treure’s les sabates abans d’anar a dormir.
  • Quedar-se quiet i tranquil per agafar la son.
  • Posar-se les sabates al llevar-se.
menjador
Transport

Transport

El transport escolar de l’escola és a càrrec de l’empresa:

TAXI TRIP BUS. Ruta Sud : Barberà del Vallès.
transport
Extraescolars

Extraescolars

Activitats extraescolars per al curs 2024-25
  • PATINATGE: des d’I4 fins 6è de primària. Els divendres de 17:20h a 18:50h
  • LLIGA DE FULBET INTERCOL·LEGIAL. EQUIPS:
    • Prebenjamins: 1r i 2n de primària. Els dimarts i dijous de 17:20h a 18:30h
    • Benjamins: 3r i 4t de primària. Els dimarts  i dijous de 17:20h a 18:30h
    • Infantils:1r i 2n ES0. Els dilluns i dimecres de 17:20h a 18:30h
  • A BALLAR: I3, I4, I5 i 1r de primària. Els dilluns de 17:20h a 18:30h
  • INICIEM L’ESPORT: I3, I4  i I5. Els dimecres de 17:20h a 18:30h
  • TALLER DE PETITS CIENTÍFICS: I3, I4 i I5. Els dimarts de 17:20h a 18:30h
  • ESCACS: INICIACIÓ / PERFECCIONAMENT: de 1r a 6è primària. Els dimarts de 13:50h a 15:10h
  • ROBÒTICA I PROGRAMACIÓ: inscripcions de robòtica aquí: https://tinyurl.com/Claret 24
    • De 1r a 3r de primària – Robòtica infantil. Els dilluns de 14h a 15h
    • De 4t a 6è de primària – Robòtica educativa. Els dijous de 14h a 15h
    • ESO – Pensament computacional. Els dimarts de 14h  (Consultar els horaris al mateix centre  
extraescolars
Casal d'estiu

Casal d'estiu

El casal d’estiu Claret pretén oferir una opció atractiva i alternativa a les primeres setmanes de vacances escolars d’estiu, entenent que aquests dies han de ser un temps de descans merescut i, a la vegada, de lleure, esbarjo i diversió. Els infants i joves podran gaudir, així, de moltes i variades activitats lúdiques i creatives tant a l’escola com a exterior, tals com excursions, tallers, piscina… i una Nit Màgica.

En aquests dies establiran vincles amb amics i nous companys i, en definitiva, el casal, els permetrà i possibilitarà creixement personal, diversió en grup, possibilitat de compartir i descobrir coses noves. El casal d’estiu es realitza en horari de matins i tardes. Normalment té una durada de quatre/cinc setmanes. Les inscripcions es realitzen entre el mes de maig i principis de juny.

casal
Equip d’orientació

Equip d’orientació

L’equip d’orientació del Col·legi Claret és un servei que ofereix l’escola als alumnes del centre (Llar d’Infants, Educació Infantil, Primària, ESO), a les seves famílies, al conjunt de tutors, mestres de l’escola i altres professionals externs (psicòlegs, neuròlegs, logopedes, pediatres, …). El seu objectiu és atendre la diversitat de l’alumnat a nivell acadèmic-emocional-social, ja sigui en un moment puntual o a llarg termini.

La intervenció de l’equip d’orientació pot ser diferent segons el cas o la necessitat específica que s’hagi detectat en cada situació. Però a grans trets, la nostra tasca va adreçada a la detecció, diagnòstic, seguiment, tractament i intervenció de les dificultats que puguin presentar els nostres alumnes, així com assessorament a les seves famílies i als seus tutors i la derivació, si és necessària, a altres institucions sanitàries i educatives precises.

El reconeixement a la professionalitat d’aquest servei és degut a les persones que l’integren:

  • Felicidad Ordoñez: mestra d’educació especial i coordinadora de la SIEI.
  • Sònia Ortega: psicòloga.
  • Erika Manz: psicòloga.
  • Tot el professorat.
  • La resta de professionals externs.
sonia-psico

Dins de l’equip d’orientació del Col·legi Claret hi ha la Comissió Psicopedagògica d’Atenció a la Diversitat (CAD), la qual té com a objectiu atendre la diversitat de l’alumnat (tant a nivell acadèmic com a nivell emocional i social) i dotar d’eines, recursos i estratègies als mestres i a les famílies dels alumnes que necessitin un suport específic, ja sigui en un moment puntual o a llarg termini.

  • Realitzar un seguiment dels alumnes durant tot el procés d’escolarització amb atenció especial als aspectes de maduració personal, d’ adquisició de conceptes, tècniques, valors i actituds envers els seus mestres, companys i familiars.IMG-20151207-WA0000
  • Detectar les necessitats i peculiaritats dels alumnes (motivacions, interessos, capacitats per l’ aprenentatge, …), que són molt diferents entre ells, per poder concretar les nostres intencions educatives (plantejaments i estratègies) de manera que ens ajustem a poc a poc a les seves necessitats específiques.
  • Establir programes psicopedagògics específics per aquells alumnes que ho necessitin i estudiar quines estratègies, metodologies i tècniques de treball són més adients per cada cas.
  • Orientar els professionals de la docència.
  • Atendre i assessorar els pares que ho necessitin.
  • Col·laborar amb altres professionals externs que treballen amb els nostres alumnes per tal de contribuir en la resolució de les seves dificultats.

Tenint en compte les funcions que hem esmentat anteriorment, la planificació d’ activitats de la Comissió pot ser diferent segons el cas o la necessitat específica que s’ hagi detectat en cada situació. Però a grans trets, la nostra tasca va adreçada a la detecció, diagnòstic, seguiment, tractament i intervenció de les dificultats que puguin presentar els nostres alumnes, així com l’ assessorament a aquests i les seves famílies i la derivació si és necessària a altres institucions sanitàries i educatives precises.

Els professionals de la Comissió d’ Atenció a la Diversitat treballen de forma cooperativa amb el professorat del centre, sobretot pel que fa al tractament i seguiment d’ un alumne per afavorir el seu desenvolupament integral.

Per tal d’ ajudar i orientar els alumnes de 4rt. d’ ESO en el seu procés d’ elecció de les diferents sortides professionals (batxillerat, cicles formatius, ensenyaments de règim especial, …), el Cap d’ Estudis de l’ ESO (Josep Paloma) imparteix l’ assignatura Orientació Professional i la psicòloga administra un inventari d’ interessos i preferències professionals.

Per a qualsevol consulta que es vulgui fer a la comissió es pot trucar al telèfon del col·legi (93.727.69.40) i demanar per la psicòloga (tots els matins i dimecres i divendres tarda) o per la coordinadora pedagògica (matins i tardes de dilluns a divendres).

sonia-psico
Administració

Administració

Horari de secretaria:

Matins de 8h a 13h .
Tardes de 15h a 18,30h.

Venda d’uniformes:

Tardes de 15h a 18,30h.
administracio
Administració

Altres

Assegurança escolar: FERMA
Revisió mèdica: CORPORACIÓ MÈDICA CME. S.L.
Servei logopèdia: CORPORACIÓ MÈDICA CME. S.L.